השיטור העירוני יתרחב ב-520 שוטרים נוספים

    דוד קורצווייל | צילום: פייסבוק No Comments on השיטור העירוני יתרחב ב-520 שוטרים נוספים
    14:03
    30.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on הבינה המלאכותית תחליף את כולנו? חדוי נווה מסבירה למה לא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר והשר לביטחון הפנים סיכמו על תוספת של למעלה מ-520 שוטרים, שיתווספו למשטרת ישראל בשנים 2014-2016, לטובת הרחבת השיטור העירוני ל- 61 רשויות מקומיות. מדובר בהרחבה משמעותית של השיטור העירוני הפועל כיום ב-25 רשויות ומהווה מהפכה בתחום הביטחון האישי ואיכות החיים של אזרחי ותושבי המדינה.

    השיטור העירוני הוקם על ידי המשרד לביטחון הפנים בשנת 2010 כחלק משינוי כיוון אסטרטגי של המשרד הנועד לתת מענה מערכתי והוליסטי לתופעות של אלימות, פשיעה והתנהגות אנטי חברתית. על כן, החלו להתבצע בחמש השנים האחרונות מכלול של פעולות שתכליתן חיזוק רמת הביטחון האישי והקהילתי ותחושת הביטחון האישי של האזרח תוך פיתוח מאמץ אזרחי, המשיק לפעילות המשטרתית הקלאסית, של תכניות ופעולות מניעה ואכיפה משולבת כנגד תופעות של אלימות ועבריינות.
    השיטור העירוני מבוסס על שלושה עקרונות:

    1. שיטור מוכוון לאזרח, כלומר מיקוד פעילות השיטור בעבירות המטרידות ביותר את האזרח ברמה היומיומית ואשר להן פוטנציאל פגיעה באיכות החיים של האזרח והקהילה.

    2. מתן כלים וסמכות למנהיגות המקומית (ראש העיר) להשפיע ולמקד את פעילות האכיפה המקומית, מתוך היכרותו עם הצרכים והרצונות של הרשות והתושבים.

    3. שילוב כוחות של משטרת ישראל ויחידות הפיקוח העירוני המקומיות בפעילות אכיפה משותפת. הפעילות המשותפת של השוטרים והפקחים במסגרת השיטור העירוני יוצרת שלם הגדול מסך חלקיו, משום שבנוסף ליכולות והסמכויות של כוח השיטור, מביא כוח הפיקוח יכולות אכיפה אזרחיות, כגון מתן קנסות ודו"חות, החרמת סחורה וסיוע למשטרה במניעת אלימות.

    בכל רשות מקומית בה פועלת התכנית מוקם כוח משולב של שוטרים ופקחים ייעודיים. הכוח פועל אך ורק בשטחי הרשות המוניציפלית ומטפל רק בסל העבירות שנקבע לו. כמו כן, מוקמת ברשות המקומית מועצה לאכיפה עירונית, בראשות ראש הרשות ומפקד התחנה המקומיים, אשר קובעת את מדיניות ויעדי האכיפה העירוניים. מדיניות ויעדים אלו מתורגמים ע"י ועדת משנה בראשות מפקד כוח השיטור העירוני ומנכ"ל הרשות המקומית לתכנית עבודה ואכיפה משולבת.



    0 תגובות